DOLAR
15,8239
EURO
16,7292
ALTIN
930,99
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mardin
Açık
27°C
Mardin
27°C
Açık
Çarşamba Açık
28°C
Perşembe Açık
26°C
Cuma Açık
28°C
Cumartesi Açık
30°C

Tüketiciler e-pazaryerlerinden alışverişte en çok sosyal medya ve internet reklamlarından etkileniyor

Tüketiciler e-pazaryerlerinden alışverişte en çok sosyal medya ve internet reklamlarından etkileniyor
15.04.2022
0
A+
A-

Rekabet Kurumunun hazırladığı rapora göre, tüketicilerin, e-pazaryerlerinden ilk kez alışveriş yapmaya başlamalarında etkili olan faktörler arasında yüzde 48,2 ile sosyal medya ve internet sitelerindeki reklam ve tanıtımlar ilk sırada yer aldı.

Tüketicilerin e-pazaryerlerinden alışveriş yapmaya başlamalarında etkili birinci faktörün sosyal medya ve internet sitelerindeki reklam ve tanıtımlar olduğu belirlendi.

Rekabet Kurumu, “e-Pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Nihai Raporu” hazırladı.

AA muhabirinin rapordan yaptığı derlemeye göre, sektör incelemesi kapsamında yürütülmüş anket sonuçları dikkate alındığında, tüketicilerin internetten alışveriş yaptıkları ürün kategorileri içinde ilk üç sırayı “moda”, “elektronik”, “kozmetik ve kişisel bakım” aldı.

Tüketicilerin yüzde 70’inin, e-pazaryerlerinden ayda bir veya daha sık alışveriş yaptığı belirlendi.

Tüketici kitlesinden 25-34 yaş grubundaki “Genç” bölümü, e-pazaryerlerinden alışveriş yapma sıklığı en yüksek grup olarak tespit edildi. Bu grubun ayda ortalama 1,42 kez alışveriş yaptıkları görüldü.

Tüketicilerin, e-pazaryerlerinden ilk kez alışveriş yapmaya başlamalarında etkili olan faktörler arasında, yüzde 48,2 ile sosyal medya ve internet sitelerindeki reklam ve tanıtımlar ilk sırada yer aldı. Bunu yüzde 41,8 ile arkadaş ve yakın çevre önerisi, yüzde 30,9 ile internetteki yorumlar, yüzde 23 televizyon reklamları ve yüzde 22,4 ile sosyal medyadaki yorumlar takip etti.

Tüketicilerin yaklaşık yarısının üç yılın altında bir süredir e-pazaryerlerinden alışveriş yaptığı belirlendi.

Tüketicilerin, kategoriden bağımsız olarak en sık tercih ettikleri e-pazaryerinin yüzde 49,6 ile Trendyol olduğu görüldü. Trendyol’un ardından yüzde 26,1 ile HepsiBurada, yüzde 8,4 ile GittiGidiyor, yüzde 7,8 ile N11, yüzde 2,5 ile Amazon, yüzde 1,7’şer ile ÇiçekSepeti ve AliExpress en çok en tercih edilen e-pazaryerleri olarak kayıtlara geçti.

Mobil cihazlardaki e-pazaryeri uygulaması rekabette avantaj sağlıyor
Tüketicilerin, internet alışverişlerinin yüzde 84’ünü mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirdiği belirlendi. Mobil cihazlar üzerinden yapılan alışverişlerin yüzde 79,6’sında mobil uygulamalar kullanıldığı görüldü.

Mobil cihazlarda yüklü e-pazaryeri uygulamasının rekabette önemli bir avantaj sağladığı anlaşıldı. Tüketicilerin cep telefonlarında bulunan uygulamalar, pazardaki rekabeti ve teşebbüslerin pazardaki konumlarını yansıttı. Bunun yanı sıra uygulama sahipliğinin tüketiciye sağladığı kullanım kolaylığının, ilgili pazaryeri özelinde alışkanlığı ve bağlılığı pekiştiren bir unsur olduğu değerlendirildi.

Ankete katılan tüketicilerin yüzde 48,7’sinin cep telefonunda “yalnızca bir uygulama” bulunduğu sonucuna ulaşıldı. Cep telefonlarına teknik olarak çok sayıda uygulama indirilmesi mümkünken tüketicilerin bunu tercih etmiyor olması, uygulamanın cep telefonuna indirilmesinin tüketici alışkanlıkları adına önemli bir eşik olduğunu ve ilgili pazaryerine önemli bir avantaj sağladığını ortaya koydu.

Cep telefonunda 3 ve üzeri e-pazaryeri uygulaması bulunan tüketicilerin oranı yalnızca yüzde 10’da kaldı. Tüketicilerin, artan oranda daha az uygulamaya sahip bir yapıda olduğu görüldü.

Sınırlı sayıda e-pazaryeri kullanan tüketicilerin oranının (yüzde 71,2), cep telefonunda sınırlı sayıda uygulamaya sahip olan tüketicilerin oranından (yüzde 88,6) daha düşük olduğu tespit edildi.

Bu durum, internet tarayıcısı üzerinden gerçekleştirilen alışverişlerde çoklu pazaryeri kullanım alışkanlığının daha yüksek olduğunu, dolayısıyla tüketiciler nezdindeki uygulama sahipliğinin, e-pazaryeri kullanımına doğrudan pozitif katkı sağladığını gösterdi.

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.