DOLAR32,2053% -0.22
EURO35,1156% -0.22
STERLIN41,0337% -0.05
FRANG35,4067% -0.62
ALTIN2.500,70% 1,40
BITCOIN67.240,010.341

İl Müdürü Demir’den Yeni Müfredat Bilgilendirmesi

Yayınlanma Tarihi : Google News
İl Müdürü Demir’den Yeni Müfredat Bilgilendirmesi

Mardin İl Milli Eğitim Müdürü Murat Demir, Artuklu ilçesi okul yöneticileri ve öğretmenler ile “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” kapsamında yeni müfredat bilgilendirme çalışmaları kapsamında bir araya geldi.
Demir, Artuklu Şehit İlhan Varank Ortaokulu, Artuklu Abdulkadir Tutaşı İlkokulu ve Artuklu Mehmet Edip – Fatma Yüksel Kız Anadolu Lisesini ziyaret etti.
İl Milli Eğitim Müdürü Murat Demir’e Artuklu İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Emin Duyan eşlik etti.
İl Milli Eğitim Müdürü Demir ziyaret kapsamında yönetici ve öğretmenlere hitaben yaptığı konuşmasında; Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in kamuoyunun görüş ve önerilene sunulan ve toplumun fikirlerine açık olan ”Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”nin, eğitim alanında bir dönüm noktası olduğunu, sadece bilgiyle değil, aynı zamanda milli bilinç ve karakter sahibi bireylerin oluşumuna katkıda bulunmayı amaçlayan bir eğitim stratejisi olduğunu ve bu yolda değerli eğitimcilerin görüş ve önerilerin önemini anlattı.
Tüm öğretmen ve okul yöneticilerden “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” yeni müfredat için görüş ve önerilerini isteyerek, öğretmen ve okul yöneticilerimize özverili çalışmalarından dolayı teşekkür etti.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modelindeki yeni müfredat programlarından;
MEB, müfredat çalışmaları ile beceri odaklı yaklaşımı benimsedi. Bu yaklaşımda, sadeleştirilmiş içerikte öğrencilerin derinlemesine öğrenmesine imkân sağlayacak yeni yaklaşımlar belirlendi.
Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören “bütüncül eğitim yaklaşımı” modeli benimsendi.
“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”nde Türkçenin bütün zenginliğiyle toplumun birbiriyle iletişimine, bu iletişimi anlamlandırma çabalarına ve kültür unsurlarının nesilden nesile aktarılmasına öncülük ve eşlik ettiğine vurgu yapıldı.
Yetkin ve erdemli insan, ruh ve beden bütünlüğü, bilgi ve bilgelik, geçmişten geleceğe eğitim prensibi, değerler, ahlaki bilinç ve estetik bakış açısına sahip olma prensipleri üzerinden tasarlandı.
Öğretim programlarında, öğrencilerin edinmesi beklenen öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirildi ve “beceri temelli bir program yapısı” oluşturuldu.
Okuryazarlık becerileri, yeni hazırlanan öğretim programlarının kesişim noktası olarak ele alındı ve bunlara her bir derse ait öğretim programında açık bir şekilde yer verildi.