Çalıştay’a Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı yetkilileri, AB Bakanlığı Yetkilileri, Macaristan Ödeme Ajansı Yetkilisi ile Mardin ve Elazığ Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) ile Tarım İl Müdürlüğü personelleri katılım sağladı. Çalıştayın amacı IPA’nın (katılım öncesi mali yardım aracı) beşinci bileşeni olan Kırsal Kalkınma (IPARD) programı kapsamında desteklenen Süt ve Süt Ürünlerinin, Et ve Et Ürünlerinin, Meyve ve Sebzelerin ile Su Ürünlerinin İşlenmesi ve Pazarlanması sektörleri ile ilgili mevcut durumu analiz edip illerin proje sayısını artırabilmenin yolunu bulabilmek olarak belirlendi.
TKDK Mardin İl Koordinatörü Tahsin Aba ve Gıda Tarım ve Hayvancılık Mardin İl Müdürü Bekir Kılıç tarafından yapılan açılış konuşmaları ile başlayan çalıştayın ilk gününde IPARD programının Yönetim otoritesi olan Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı yetkilisi ve Macaristan Ödeme Ajansı yetkilisi tarafından sunumlar gerçekleştirildi. İkinci gün iseMardin İl Koordinatörlüğü uzman personellerinden Cumali Emre Çelik Başvuru paketi ve İş Planı hazırlanması, Mehmet Fatih Kızıl ise Teknik proje ile ilgili sunum yaptı. Ardından katılımcılar kendi illerindeki Süt ve Süt Ürünlerinin, Et ve Et Ürünlerinin, Meyve ve Sebzelerin ile Su Ürünlerinin İşlenmesi ve Pazarlanması sektörleri ile ilgili mevcut durumu ve IPARD II kapsamında neler yapılabileceğine yönelik önerilerini içeren raporlarını sunum halinde Çalıştay katılımcılarıyla paylaştılar. Çalıştay, TKDK Mardin İl Koordinatörlüğü’ne başvurarak hibe almaya hak kazanan ve Mardinde Avrupa standartlarına uygun olarak yapımı devam eden tek işletme olan MİHAD Süt İşleme Fabrikası ziyaretiyle sona erdi.
Yapılan Çalıştay sonucunda Mardin ili için özellikle süt işleme ve toplama merkezi ile et işleme merkezi alanlarında yeni ve modern işletmelere ihtiyaç olduğu tespit edilmiş. Bununla ilgili yatırımcıları teşvik etmek amacıylaTKDK ve Tarım İl Müdürlüğü personellerinin tanıtım faaliyetlerinde birlikte hareket ederek destek programlarından potansiyel başvuru sahiplerinin haberdar edilmesinin gerekliliği vurgulandı.