
Küresel kriz dönemlerinde bütün kuruluşlar, satışlarını artırmaktan daha çok, verimliliklerini artırmaya odaklanırlar. Kuruluşlarda satışların büyüklüğü önemlidir, ancak bir güçlülük göstergesi değildir. Kuruluşların satışlarının büyük olması, her zaman verimliliklerinin de büyük olması anlamına gelmez. Krizli yıllarda kuruluşları, satışlarının yüksekliği değil, verimliliklerinin yüksekliği ayakta tutar.
Bütün ülkelerin birbirlerine, kapı komşuları oldukları sınırsız dünyada, kuruluşların dünya pazarlarındaki yarış üstünlükleri, verimlilik artışlarından kaynaklanır. Dünya ekonomisinin her yıl büyümesi, ülkeler arasındaki alışveriş hacminin, yıldan yıla değişmesi kuruluşları, yeniden yapılanmaya ve sürekli yenilenmeye zorlamaktadır. Bu yüzden dünyadaki bütün kuruluşlar ayakta kalmak için, üretim ve yönetim yöntemlerini geliştirmeye çalışıyorlar.
Dünyanın bütün ülkelerinde, büyük küçük milyonlarca kuruluş vardır. Dünyadaki kuruluşların ilk bininde yer alanlar, ortaklık yapılarıyla birlikte, yönetim yapılarını danışmanlık hizmetleri alarak sürekli yeniden yapılandırırlar. Yeni ortaklara açık olanlar, küçülerek büyümesini bilenler, kriz dönemlerinde pazardan çekilmezler. Onların yıllar içinde oluşmuş, üretim kültürleri ve yönetim değerleri vardır. Kuruluşları ürünleriyle birlikte, küresel değerleri uzun ömürlü kılar.
Kuruluşların dünya pazarlarında, yarışma üstünlüğü kazanmaları, yönetim ve işletme fonksiyonlarında, gerçekleştirdikleri verimlilik artışlarına dayanır. Kuruluşlarda yenilik yapmak demek, daha düşük bir verimlilik düzeyinden, daha yüksek bir verimlilik düzeyine sıçramak demektir. Kuruluşlar bilinen üretim ve yönetim yöntemlerini geçersiz kılan, yeni üretim ve yönetim yöntemleriyle, hiç bilinmeyen ülkelerin pazarlarına açılırlar.
Kuruluşların başarılı olmasında belirleyici olan, büyük ya da küçük olmalarından daha çok, kriz dönemlerinde hızlı ve doğru kararlar almasını bilmeleridir. Pazarlarda büyük olanlardan önce, hızlı olanlar satış alanlarını genişletirler. Kare dünyanın kaplanlar gibi, güçlü ve büyük kuruluşlarının karşısında, kediler gibi hareket etme yetenekleri olan küçük kuruluşlar çok daha başarılı olurlar. Onlar dünyadaki ekonomik ve kültürel gelişmelere, uyum sağlamada güçlük çekmezler.
Küresel kriz dönemlerini, büyük ve yavaş kuruluşlar değil, küçük ve hızlı kuruluşlar sarsıntısız atlatırlar. Ülkeler arasındaki üretim ve yönetim yarışının, büyük hız ve yoğunluk kazandığı kuruluşlar dünyasında, büyük olanlardan önce küçük olanlar, üretim ve yönetim yöntemlerinde, çığır açıcı açılımlar yaparlar. Büyük kuruluşlar çok kademeli katı yapılarıyla kaybetmemeye, küçük kuruluşlar az kademeli esnek yapılarıyla hızlı büyümeye odaklanırlar.
Üretimde ve yönetimde atılımları, yavaş büyük kuruluşlar değil, hızlı küçük kuruluşlar yapar.
Büyümek için büyümek, karlılık için karlılık diyen kuruluşlar, esnekliklerini yitirirler.
Kuruluşlar kültürlerini ürettikleri ürünlerle,verdikleri hizmetlerle oluştururlar.